„,”after”:”
„}}
Evenich András
A tartalommarketing hasznos tartalom előállítása a célközönséged számára. Nem tartalmaz közvetlen eladást, vagy nem ez az elsődleges célja. Az eredményeket azzal éred el, hogy szakértővé válsz, bizalmat építesz fel, s hűséges olvasókat és vásárlókat termelsz ki magadnak.
Milyen a jó tartalommarketing?
A jó tartalommarketing következetes, az egyes cikkek és más tartalmak egymásra épülnek, s vezetik az olvasót egy jól meghatározott úton. Mindig ugyanazt az üzenetet közvetíti, így az embereket nem zavarja össze, s szakértőként segíted a követőid előrehaladását. A téma lehet bármi, amihez értesz, ha hiteles maradsz, akkor hamar megtalálod a közönséged.
A napjaink tartalommarketingje nem csak az írásos anyagokra épül, hanem hozzá tartozik a videókészítés, a képek, az infografikák és az online jelenlét is. Épp ez a mix az, ami tökéletesen megfelel a PR kampányod számára, hiszen rövid és hosszútávú hatásai mind a márkaneved ismertségét, a reputációd felépítését és keresőoptimalizálási céljaid szolgálják.
A tartalom terjesztése közben nagyon óvatosan kell bánnod a direkt reklámokkal. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az olvasók szemében felépített hitelességet nagyon le tudja rombolni már egy-egy direkt reklámüzenet is, ilyenkor a teljes tartalmat rosszabb minőségűnek hiszik. El kell helyezned azonban a rövid bemutatkozásod az általad készített szövegek alatt, így a látogatók tudják, hogy kihez forduljanak, ha a témába vágó segítségre van szükségük.
Hogyan alakítsd ki a saját tartalommarketing stratégiád?
Először meg kell határoznod, hogy a tartalomkészítéssel kit akarsz megcélozni. Alakíts ki olvasói profilokat, s mindegyiküknek a megfelelő stílusban és módon írj. Nézz körül a versenytársaid szövegei között is, így látni fogod, mik a legnépszerűbb témák, és milyen jó ötleteket használtak fel a tartalomgyártás során. Természetesen találkozni fogsz olyan ordítóan nagy hibákkal is, mely amúgy eszedbe sem jutott volna, így viszont el tudod kerülni ezeket.
Hogy a keresőoptimalizálási céljaid is segítsd, ismerned kell azokat a kulcsszavakat, melyeket az emberek használnak a hasonló tartalmakra történő kereséskor. Találd ki a kifejezésekre illeszkedő LSI kulcsszavakat is, ezeknek tartalmilag rokonságban kell lenniük a fő kifejezéseiddel. Ezt a kifejezés-mixet azután használd fel az írásaidban, melyek így sokkal változatosabbak és részletgazdagabbak lesznek az olvasók számára, és jobb minőségűek a Google-nek.
Szintén a keresőoptimalizálást segíti, de az emberi olvasóknak is fontos a megfelelő linkelés. Ez egyaránt vonatkozik a saját és az idegen tartalmaidra. Linkelj úgy, hogy minden hivatkozás további értéket, magyarázatot adjon az eredeti szövegedhez, s ezek szoros relevanciában álljanak a tartalmaddal. Használj olyan vizuális elemeket, melyet kiegészítik mondanivalód, s pontosan illeszkednek az írásos tartalomhoz. Videók, infografikák, animációk, ezek is mind felhasználhatók a még jobb olvasói élmény érdekében.
A tartalommarketing részét képezi az elkészült anyagok online terjesztése is, hiszen, ha kevesen ismerik meg ezeket, akkor elvész az edukáció és ügyfélszerzés lehetősége. Terjeszd a megírt tartalmaid az online közösségekben, fórumokon, szakmai Facebook csoportokban. Természetesen fontos, hogy a közzétett anyagoknak elsődlegesen oktatási célzata legyen, plusz tudást adva az emberek számára.
Végül, a tartalommarketinged sikerét mérned is kell. Ezekhez a különféle analitikai eszközök használata szükséges, melyek megmutatják a legjobban és legrosszabbul teljesítő tartalmaid. Mindkettő fontos, a jó anyagokból levonhatod, mire van szükség a piacon, a rosszul teljesítő tartalmakból pedig következtetéseket vonhatsz le a jövőre nézve.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.