„,”after”:”
„}}Evenich András
A PR hagyományosan a public relations rövidítése, ami magyarul a közönségkapcsolatokat vagy sajtószolgálatot jelenti. Ők már évtizedek óta írnak PR cikkeket, de kifejezetten azért, hogy egy vállalat kifelé mutatott képét befolyásolják, sajtót figyeljenek, sajtóközleményeket jelentessenek meg.
Ezzel szemben az online marketingben használt PR cikk olyan fizetett promóciót tartalmaz, ahol az adott média ellenszolgáltatás fejében publikálja a bejegyzésed. Az ilyen cikkek több célra is alkalmasak, reputációt építenek, látogatókat terelhetnek az oldaladra, és fontos viszontlinket nyújthatnak a keresőoptimalizálás céljára.
Így alakult ki a PR jelentése
A legnagyobb és majdnem egyeduralkodó Google kereső korábban használt egy értéket, mely egy weboldal erősségét mutatta meg, s számos összetevő alapján került kiszámolásra. Ez volt a PageRank, melynek minden frissülését buzgón követte a SEO-s közösség. Mivel egy oldal erősségét főleg az határozta meg, hogy milyen erős weboldalak linkeltek rá, a magas PageRank értékű weboldalakon cikkeket lehetett vásárolni, amelyet aztán a saját tartalom linkelésére lehetett felhasználni.
Ebből alakult ki a PR cikk kifejezés Magyarországon, ahol a PR a PageRank rövidítése volt. Semmi köze sem volt az eredeti közönségkapcsolatos PR-hez. Azóta a PageRank értéket a Google már megszüntette, de mivel így terjedt el a kifejezés, máig PR cikknek nevezzük az online marketing ilyen típusú cikkeit.
A PR cikkek felhasználásának lépései
Ha SEO célokra szeretnél PR cikket vásárolni, akkor annak megvan a jól bevált menete. Keresned kell egy vagy több olyan megbízható portált, weboldalt, amelyik le tudja hozni a megírt cikkeid. Ennek sajnos nincs más módja, mint egyesével írni az újságoknak és ismert oldalaknak, s leírni a terveid, majd árajánlatot kérni. Ez eléggé hosszadalmas és időigényes dolog, ráadásul egy átlagember nem ismer többet 10-15 médiumnál.
Alternatíva lehet, ha egy SEO ügynökséget kérsz fel, ők bejáratott kapcsolatokkal rendelkeznek az ilyen portáloknál, s naprakész listát tudnak mutatni a lehetséges cikkhelyekről. Ezek nem csak témánként térhetnek el, de erősségükben és árazásukban is. Ha keresőoptimalizálással foglalkozó vállalkozást kérsz fel, akkor megspórolsz magadnak egy csomó időt, ráadásul olyan helyekre is eljuthat a PR cikked, amelyre nem is gondoltál volna.
Egy plusz előny még, hogy a hasonló SEO cégek sok PR cikket visznek a partner portálokhoz, így ők mennyiségi kedvezményt kaphatnak. Ezáltal te is olcsóbban kapsz cikkhelyet, mintha az utcáról beesve érdeklődnél az adott médiumnál.
A második lépésben meg kell határoznod egy kulcsszót, melyről a PR cikked szólni fog. Ebben is segítségedre van a SEO partnered, s miután a téma is megvan, szükség van a szövegírásra. Egy jó szövegíró tudja, mi a PR jelentése, a megadott kulcsszóra építi fel a cikket, melyből ugyanazzal a kulcskifejezéssel kell linkelni a weboldalad is.
Az utolsó lépésben a megcélzott portál vagy webhely élesíti a bejegyzésed, teljes értékű, dofollow linkkel. Innentől fogva már csak a Google-n múlik, hogy mikor indexeli be az adott tartalmat, s mikortól számítja be a link erejét a holnapod értékelésébe.
Mikor működik jól egy PR cikk?
A PR cikk akkor működik jól, ha megfelelő minőségű oldalon kerül publikálásra. Ha olyan weboldalra kerülne ki, ahol kevés a tartalom, vagy az rossz minőségű, akkor nem érdemes foglalkoznod az adott hellyel. A megfelelő médium kiválasztásában is tud segíteni a keresőoptimalizálási partnered.
Szintén fontos, hogy a megcélzott oldal témája szorosan kapcsolódjon a PR cikk, s azon keresztül a weboldalad témájához. A Google ugyanis nagyra értékeli a relevanciát, ha csak úgy véletlenszerűen szétszórod a cikkeid az interneten, annak nem sok hatása lesz. Természetesen az is megfelelő, ha egy-egy nagyobb portál megfelelő részlegében publikálod PR cikked, a Google ugyanis felismeri, hogy miről szól az adott szekció.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.