„,”after”:”
„}}
Evenich András
Saját kutatás
A saját kutatás a tartalommarketing nagyágyúja, de nagyon sok erőforrás szükséges hozzá. Akkor működik jól, ha hiteles, értéket ad át és elgondolkoztatja az olvasót. A legerősebb anyagot a belső kutatások adják, melyet te, vagy a vállalkozásod készít el, s számos nézőpontot megvizsgál a közönséges szemszögégől.
Egy jó kutatást könnyen felkap a média, sajtóközleményeket adhatsz ki róla, s a blogszcéna is felhasználja. Nagyon sok említést és hivatkozást nyerhetsz vele, ráadásul még évekkel később is megjelenik a hatása. A saját anyagaidban is rendszeresen támaszkodhatsz a kutatásban megismert adatokra.
Véleménycikk
Ha olyan témában készítesz véleménycikket, melynek szakértője vagy, azt is számos célra felhasználhatod. Kiváló szakmai anyag lehet a blogodba, hírleveledre, de az újságírók is előszeretettel adják le az ilyen cikkeket. Ezek mindig nagy érdeklődésre tartanak számot, főleg, ha eltalálod a megfelelő médiumot. Emelheted vele reputációd, ráadásul vitákat és említéseket generálhat a médiában.
A véleménycikknél figyelj, hogy ne próbálj eladni semmit, mert ez nem a PR, hanem a marketing feladata. Ha mégis így csinálsz, akkor pillanatok alatt lerombolhatod az amúgy jól elkészített cikkben felépített reputációd.
Azonnali reagálás
Ez az egyik legjobban konvertáló PR anyag, a lényege az időzítésen van. Folyamatosan figyelned kell az iparágadba tartozó híreket, s amint valami nagy hírértékű esemény következik be, azonnal reagálnod kell rá, maximum 1-2 óra alatt.
Ha a reagálásod széles körben közzé is teszed, akkor meglovagolhatod a hír terjedését. Ahogy az körbeér a médiában, számos helyen már téged is említeni fognak, mint szakértői véleményt. A közönség pedig felkeres téged, egyszerűen azért, mert még több információra éhezik.
Sajtóközlemény
A sajtóközlemény a klasszikus PR eszköze, mára már sokkal kevesebb van ezekből, mivel minden cég rendelkezik céges bloggal a közzétételhez. Te azonban kihasználhatod a sajtóközlemények erejét, ehhez fel kell építened egy adatbázist, ahol összegyűjtöd a sajtó munkatársait. Figyelj oda, hogy csak a releváns médiának küldd el a közleményed, s igyekezz személyes hangú levélben megszólítani a sajtó munkatársát.
A szerkesztőségek info címére kiküldött közlemények sokkal rosszabbul teljesítenek, mint a személyes megkeresések, így mindenképp érdemes jó kapcsolatot kialakítani az újságírókkal. Inkább légy kapcsolatban kevesebb személlyel, de őket ismerd a lehető legjobban.
Blogbejegyzések
Az már nem újdonság, hogy blogolni minden vállalkozásnak kell, hiszen nem csak a keresőoptimalizálást segítik ezek a cikkek, hanem a PR célokat is. A jól megírt tartalmak emelik a branded értékét, szakértővé tesznek, s vásárlókat hoznak.
Nem mindegy azonban a minőség! Az olvasók hasznos tartalmat keresnek. Ha te csak azért blogolsz, hogy meglegyen a mennyiség, akkor a látogatók lepattannak a weboldaladról. Írj kevesebb, de valóban hasznos tartalmat, s az emberek imádni fogják a blogod!
Esettanulmányok
Az esettanulmányok is hihetetlenül hatásos szövegnek számítanak, melyek jól támogatják a PR céljaid. Az elkészítéskor ügyelned kell a megfelelő esetek kiválasztására, melyek csak akkor szolgálják a reputációmenedzsmented, ha hitelesen támasztják alá mondandód.
Érdemes megkérned az ügyfeleid, hogy felhasználhasd őket akár anonim módon a tanulmányaidban, s ezt különféle előnyök adásával is ösztönözheted. Ha még nincs ilyen eseted, akkor más vállalkozások adatait is feldolgozhatod. Csak tegyél hozzá valami újat, s máris kiválóan alkalmasak a saját céljaidra.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.