„,”after”:”
„}}
Evenich András
Go Red for Woman
Az American Heart Association 2004-ben indította azt a kampányát, mely a nőket célozta, s a különféle szívbetegségek és sztrókkal összefüggő halálozások visszaszorítását tűzte ki célul. A projekt kifejezetten a nőkre irányult, mivel korábban minden egészségvédelmi és megelőző program a férfiakat helyezte előtérbe.
A kezdeményezés ikonjául a vörös ruhát választották, ezután számos helyi és országos celebritás tűnt fel piros dresszben a különféle eseményeken. A média imádta a dolgot, s a résztvevő sztárok a saját közösségi média csatornáikon is ingyen terjesztették az üzeneteket.
A kampány során az American Heart Association több, mint 60 millió amerikai dolláros adományt kapott magánszemélyektől és vállalatoktól, s jelentősen csökkent a kapcsolódó halálozások száma. A projekt még most is fut, s a 2004-es indulás óta egyes számítások szerint minden nap 293 ember életét mentették fel a figyelemfelhívással és prevencióval. Ezzel a Go Red for Woman számít az egészséggel kapcsolatos PR kampányok egyik legjobbjának.
Dove Valódi szépség
Az Unileverhez tartozó Dove szépségápolási márka is 2004-ben találta ki a Real Beauty nevű kampányát, miután egy felmérésben csupán a nők 2%-a tartotta magát szépnek. A vállalat a kezdeményezésével próbált küzdeni a médiában kialakult sztereotípiák ellen, s a marketing központjában valódi nőket állított a modellek helyett.
A Dove a Real Beauty promócióban részt vevő hölgyeket olyan helyekre is eljuttatta, mint az Amerikában hatalmas népszerűségnek örvendő Oprah Winfrey Show vagy Ellen DeGEneres Show, amely felrobbantotta a piacot. Az ötlet bevált, a cég éves átlagbevétele 2,5 millió dollárról 4 millió dollárra nőtt.
Red Bull Stratos
A Red Bull igazi marketing nagyágyú, a PR kampányok közül számos híres projekt kötődik a nevükhöz. 2012-ben például azt találták ki, hogy az ausztrál Felix Baumgartnert 39 kilométer magasságba viszik fel egy kapszulában, hogy onnan kiugorva megdöntse a szabadesés világrekordját.
Az extrém sportoló az esés során 1342,8 kilométer/órás zuhanással átlépte a hangsebességet, ő ugrott az eddigi legmagasabbról, és számos más rekordot is megdöntött. A PR kampányok ilyen extrém példája meghozta a sikert, a Red Bull eladásai 7%-kal emelkedtek a következő fél év során, elérve az 1,6 milliárd dollárt. A cég még évekkel később is felhasználta az eseményt a marketingjében, s Felix Baumgartner azóta is promóciós résztvevője minden extrém rendezvénynek.
Carlsberg Best poster in the world
A Carlsberg sörgyártó szintén híres a kreatív és jópofa kampányairól, és a Probably the Best Beer in the World szlogenjéről. 2015-ben ezt a mondatot kombinálta a poster (plakát) szóval, s megalkotta a lehető legegyszerűbb hirdetést.
Londonban került ki a plakát egy nagy forgalmú helyen, amelyen semmi más nem volt, mint a brandre jellemző mély zöld szín, és a Probably the best poster in the world felirat. A plakát alatt azonban helyet kapott egy sörcsap, amelyből az érdeklődők ingyen csapolhatták maguknak a Carlsberg sört.
A promóció bejött, az emberek felkapták a #probablythebest hashtaget, és már az első nap 3 millió említést ért el Twitteren.
Ghost Busters Waterloo
2016-ban jelent meg a Szellemírtók című film, mely az eredeti, 1984-es történet újra alkotása volt. A készítők egy marketingkampánnyal készültek a bemutatóra, amely azért tűnt ki a PR kampányok közül, mert először használta ki teljes erejével az Instagramot.
A promóció során a filmben látható mályvacukor emberke fejét beásták a londoni Waterloo metróállomás előtti téren, olyan érzetet keltve, mintha épp ki akarna törni a járólapok közül. Az emberek imádták, számos szelfit lőttek vele, amit aztán feltettek az Instagramra a megfelelő hashtaggel.
A közösségi médiának hála még az is hallotta a filmbemutatóról, aki addig a Szellemírtók című filmre csak nosztalgiával gondolt.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.