Oldal kiválasztása

PR és a közösségi média kapcsolata

A PR és a közösségi média együttműködése ma már nem kérdés, hanem bizonyított tény. Nem lehet sikeres PR közösségi média nélkül, hiszen számos olyan eszközt adnak ezek a platformok, melyek mással nem, vagy csak nehezen pótolhatók. Ez a bejegyzés megmutatja, hogyan használhatod fel a közösségi médiát a PR kampányaid során.

Evenich András

2019. Júl. 26. |

A közösségi média megjelenésével egyből átalakította a klasszikus PR és a média kapcsolatát. A dolgok felgyorsultak, előtérbe került a felhasználó, és kis túlzással szinte bárkiből lehetett sztár. Ezeket a változásokat le kellett követnie a PR-nek és a marketingnek is, beépítve a lenépszerűbb platformokat a stratégiájába, s monitorozva az új csatornák felbukkanását.

A közösségi média jelenléted elengedhetetlen

A közösségi média, de főleg a Facebook elterjedésével az emberek elérésének helye javarészt áttevődött a közösségi platformokra. Az olvasók ott osztják meg egymással tartalmaikat, ott beszélik meg a dolgokat, és ott kerülnek interakcióba a cégekkel is. A korábban pezsgő fórumokról Facebook csoportokba vándorolt a közösségi élet, s az okostelefonok elterjedésével már tényleg mindenki a nap minden percében a hálón lóg.

Vállalkozásként neked is követned kell a legnagyobb platformokat. A feladatot többrétű, egyrészt folyamatosan közzé kell tenned a tartalmakat, megmutatnod a jelenléted, s az online közösségekben való részvétellel bemutatni a szakértelmed. Ha rendszeres résztvevőjévé válsz egy-egy társaság életének, akkor elfogadnak, ha pedig még meg is válaszolod a kérdéseket, akkor megnyilvánulásaid többet fognak érni más tagokénál. Így tudsz újabb ügyfeleket toborozni, vagy a közösségi média erejével egy csapásra ismertté tenni a márkaneved.

Nem szabad azonban elfelejteni a rólad szóló hírek követését sem. A közösségi média sajátossága, hogy bárkiből lehet pillanatok alatt sztár, de közellenség is. A megosztási spirállal pillanatok alatt nagy tömeghez juthat el a jó- vagy rossz híred, melyet kezelned kell a reputációd fenntartásához. A jóhíreket lereagálva juthatsz még nagyobb elköteleződéshez, a rossz véleményeket kezelve pedig megállíthatod azok ellenőrizetlen terjedését.

Közösségi média platformok, melyeket muszáj használnod

Facebook: Az amerikai közösségi média platform a legnagyobb ilyen oldal, havonta több, mint 2 milliárd rendszeres felhasználóval. A szolgáltatásait 65 millió cég veszi igénybe, akik közül 6 millió aktívan ki is használja a Facebook hirdetéseit. A Facebookon való PR könnyen elkezdhető, mivel a szöveges, videós, képes és más tartalmak is remekül működnek. Meg kell azonban találni az utat a felhasználók érdeklődéséhez, mivel a nagyobb elköteleződést még több eléréssel jutalmazza a Facebook.

YouTube: A YouTube-on is nagyon könnyen elkezdheted a PR munkád, csak egy okostelefon vagy videókamera szükséges a videófeltöltéshez. Hozz létre egy csatornát, csináld meg videós tartalmaid, s töltsd fel őket a minél több ügyfél eléréséhez. A YouTube a Google mögött a világ második legnagyobb keresője, mégis sokkal kevesebben használják üzleti célra, mint a Google-t. Nézz körül a YouTube optimalizálásnak is, így videós tartalmad még hatékonyabban éri el az embereket.

WhatsApp: A WhatsApp üzenetküldő szolgáltatásnak indult, ahol az emberek egymással beszélgettek. Hamarosan elkezdtek azonban a vállalkozásokkal is beszélgetni, s mára a WhatsApp Business alkalmazás segítségével a cégek profilokat hozhatnak létre, és ügyfélszolgálatot indíthatnak. Magyarországon még mindig sokkal kevesebben használják ezt a szolgáltatást, mint világszerte, így mindenképpen érdemes kihasználni ezt a közösségi média szolgálatást.

Messenger: A Messenger is üzenetküldő alkalmazásként kezdte, mely 2011 óta önálló életet él. Az amerikai cég folyamatosan adja hozzá az újabbnál újabb funkciókat, jelenleg majdnem másfél milliárd felhasználója van. Vállalkozásként már hirdethetsz az alkalmazásban, chatbotokat építhetsz, melyek kiválóan támogatják az értékesítésed, és automatizált ügyfélszolgálatként is használhatók.

Instagram: Az Instagram sem szólt másról az indulásakor, mint képek egymással való megosztásáról. A Facebook felvásárlása után azonban folyamatos fejlesztéseket kapott, már történeteket és élő videókat is támogat. Üzleti Instagram profil segítségével még több ügyfelet érhetsz el, akik ráadásul a hirdetéseidet a követett tartalmaik között látják, nagyon jó eléréssel.

Szerző

Evenich András

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Share This