„,”after”:”
„}}Evenich András
A PR klasszikus jelentése a public relations, amikor egy cég figyeli a sajtót, közleményeket ír, és reagál az említésekre. Ez a részleg felelős annak a képnek a gondozásáért, amit a média az emberek felé a cégről sugároz. Ezzel szemben a SEO PR értelmezése főleg a fizetett cikkek, a PR cikkek elhelyezésére koncentrál, annak megírásától kezdve, a megfelelő médium kiválasztásáig.
Ma már mindkét szemléletet fel kell használnod. Egyrészt azért, mert a digitális korszakban egybemosódik a klasszikus PR és a SEO, mindkettőt egyszerre kell használnod a siker érdekében. Másrészt pedig azért, mert ezek tökéletesen kiegészítik egymás, így bűn lenne kihagyni a rokon területek legjobb ötleteit.
Mikor kezdődjön a PR megjelenés?
A PR megjelenésnek rögtön a vállalkozásod vagy szolgálatásod beindulásával meg kell kezdődnie. Ez egy olyan feladat, amely folyamatos munkát igényel, és sohasem ér véget. Gondot kell viselned az online megjelenéseidre, a céged említéseinek kezelésére, és az általad mutatott kép gondozására.
Fel kell építened a márkaneved, ki kell termelned a hűséges vásárlóid. A márkahűség mindennél jobb elköteleződést eredményez, amikor nem költesz reklámra, a hűséges vásárlóid akkor is téged választanak. Közben figyelned kell a szakértői státuszodra, a te megoldásodnak kell lennie az elsődleges válasznak egy kihívásra vagy feladatra, legyen az akár futócipő, szövegírás vagy duguláselhárítás.
A keresőoptimalizálási munka beéréséhez is idő kell, így a megjelenéseidet már csak ezért is minél korábban el kell kezdened. Az áttételes SEO hatás, mely a linkelésekből és említésekből keletkezik, tovább fogja növelni a márkaneved ismertségét és a szakértőid státuszod is.
Milyen a jó PR megjelenés
A PR megjelenés akkor jó, ha az elősegíti bármelyik célod teljesülését. Az online média kiváló felület, a közösségi média platformok olcsó és hatékony eszközök az üzeneted célba juttatására, ráadásul a megosztási lánc beindulásával nagyon sok emberhez eljuthatsz. Figyelned kell azonban a reakciókra, a nem kezelt negatív visszajelzések is megosztási láncot indíthatnak be, melyek rombolhatják a már felépített reputációd.
A PR cikk felhasználásával még szélesebb körben teheted ismertté a vállalkozásod, hiszen ezek a bejegyzések nagy látogatottságú internetes portálokon és média termékekben jelennek meg. Egy jó PR cikk már a címadással kezdődik, olyan kattintásra ösztönző és figyelemfelkeltő elnevezéssel, mely egy zsúfolt címlapon is megragadja a szemet.
Az ilyen tartalom stílusa közel van a magazinok stílusához, hiszen elég széles réteget kell elérnie ahhoz, hogy ne lehessen szigorúan szakmai. Ki kell választanod egy olyan életproblémát, melyet a te szolgáltatásod kezel, s erre felépíteni az egész szöveget. A probléma felvetését követően hasznos tanácsokat kell kapnia az olvasónak, hogy így érjen el a szolgáltatásodig. Ha a cikk kellően hiteles és hasznos, akkor a te szolgáltatásod is hasznos lesz az olvasók szemében.
A sikeres PR megjelenés számokkal is mérhető, a fizetett cikket elolvasók száma, az egy olvasó által a cikknél töltött idő, a weboldaladra átkattintók száma kiolvasható az analitikai szoftverekből. Ezeket amúgy a Google is figyeli, s minél jobb eredményeket érsz el, annál jobb minőségűnek értékeli a tartalmad. A benne elhelyezett link pedig máris sokkal erősebbé válik, mintha csak egy valahova beszúrt hivatkozás lenne.
Emellett pedig ott az a hosszútávú hatás, ami azonnal nem mérhető. Felépíted hűséges vásárlóid táborát, rögzíted az emberekben a márkaneved üzenetét és felépíted azt a szakértői státuszt, ami a vásárlásokat és üzletfeleket fogja eredményezni. Látható, hogy a PR kampány ma már nem csak egy lehetőség, hanem egy alapelem, mellyel minden vállalkozásnak élnie kell.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.