Oldal kiválasztása
{„dynamic”:true,”content”:”post_title”,”settings”:{„before”:”

„,”after”:”

„}}

Ha vállalkozóként vagy egy szolgáltatás tulajdonosaként már tudod, hogy a PR megjelenés létfontosságú, akkor elindultál a sikeres marketingstratégia felé vezető úton. Felmerülhet azonban a kérdés, hogy hogyan válassz a sokféle PR megjelenés közül? Ez a bejegyzés ezt a témakört járja körül.

Evenich András

2019. júl. 20. |

A PR megjelenésed már a vállalkozásod indulásakor el kell kezdened, ezzel biztosítod ugyanis, hogy minden elegendő vásárlód és üzletfeled legyen. Irány az online média, a részvétel a közösségek életében, hogy felépítsd szakmai tekintélyed és megbízhatóságod! A közösségi média használata ingyenes is lehet, ezeken jó eredményeket érhetsz el már kis erőfeszítéssel is. Az igazán haladó megoldások közül pedig kiemelt helyet foglal el a PR cikk, mely a tartalommarketing és a klasszikus public relations segítségével éri el a közönséged.

Hogyan készül a PR cikk?

A PR cikk elkészítésekor fel kell használni a public relations szakma alapelveit, s meg kell ragadnod a közönséged figyelmét. Fel kell építened a bizalmat, el kell érned az elköteleződésüket, s a branded beágyazását a tudatalattijukba. Egy ilyen bejegyzés pont ugyanúgy működik, mint a klasszikus PR szakma, csak egyetlen tartalomba sűrítve.
A tartalommarketing szabályai szerint értéket kell adnod az olvasóknak, méghozzá hasznos tartalmat, mivel enélkül rövid úton bezárják a cikket, és nem jut el hozzájuk az mondanivalód. A jól megválasztott cím, az ütős bevezető, a kérdésekre választ megfogalmazó szövegtörzs mind a jó szövegíró ismérvei.

A lendületes stílusú tartalom végére pedig már felépül a bizalom az olvasóban, s mivel a te szolgáltatásod jelenik meg megoldásként, ezért már bizalommal fordul feléd. Ez hatalmas előny a reklámokkal szemben, amelyeknek olyan látogatókat kellene pillanatok alatt megfogniuk, akik először találkoznak a témával. Ezzel szemben a te cikked már megismertette a témát a látogatóval, s erre ott volt az olvasás alatt eltöltött teljes idő. Komoly különbség, a tartalomírás javára!

A PR cikk a keresőoptimalizálási céljaid is segíti, mivel egy erős linket ad vissza egy témádhoz kapcsolódó tartalomból. Az olvasók hosszabb ideig olvassák a tartalmat, s néhányan a weboldaladra is átkattintanak, mindkét mutatót további SEO előnyökkel jutalmazza a Google.

Van egy további keresőoptimalizálási előny is, mely viszonylag újkeletű. A Google már a brand említéseket is vizsgálja, így, ha a cikked beszédet indít be az online felületeken, azok már link nélkül is erősíteni fogják a SEO munkád.

Mi a jó PR megjelenés?

A PR megjelenés természetesen nem csak a jól megírt cikktől számít jónak, sőt nem is csak a PR cikkek tartoznak a témába. A szponzorált bejegyzéseknél nem csak az szükséges, hogy nagy megbízhatóságú oldalra kerüljön ki a tartalom, hanem az általa kiváltott elköteleződés mértéke is.

Ha nincs még ötleted, hova kerüljön ki a megjelenésed, akkor érdemes egy keresőoptimalizálási céggel konzultálni, akinek jól bejáratott PR partnerei vannak. Ezek ráadásul kedvezményt is adnak a SEO cégnek, így áttételesen te is jobb árakat tudsz elérni, mint önállóan érdeklődve.

A nem PR cikkes online megjelenések során pedig ugyanaz a célod, mint az online portálokon közzétett bejegyzéseidnél, a reputáció építés, a beágyazottság növelése és a branded minél szélesebb körben történő terjesztése.

A jó PR megjelenés során beszélnek rólad, megosztják a tartalmaid, s az emberek pozitív érzéseket kapcsolnak hozzád. A szolgáltatásaid, logódat, grafikai megjelenésed később is felismerik, s ezekhez ugyancsak az elégedettség és a megbízhatóság érzését társítják. Így válnak az olvasóid hűséges vásárlókká, akik akkor is megveszik a termékeid, amikor nem is hirdetsz.

Sőt, a vásárlás is elégedettség érzést kelt bennük, melyet megosztanak ismerőseikkel, a közösségi média felületeken, ezek pedig újabb elköteleződést és vásárlókat eredményeznek. Ha jól csinálod a PR megjelenésed, akkor ezek a hatások láncszerűen tovább gyűrűznek az online médiában, így adva a marketing erőfeszítéseidnek egy fontos részét.

Szerző

Evenich András

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Olvasson tovább

Lorem Ipsum

Ide jön a rövid leírás Bejegyzés kis cím
Share This