Oldal kiválasztása
{„dynamic”:true,”content”:”post_title”,”settings”:{„before”:”

„,”after”:”

„}}

A PR cikk mára az online marketing fontos része lett, sokan azonban még mindig nem tudják, miről is kell kommunikálni egy ilyen cikkben. Ez a bejegyzés bemutatja, hogyan készítsd el jól saját PR cikkedet.

Evenich András

2019. júl. 19. |

A PR cikkek fejlődése folyamatos, hiszen régebben elég volt, ha egy bármilyen, a Google szemében erős oldalra kikerült valamilyen cikk, s benne egy link a céloldalra. Mára ez jelentősen megváltozott, a kereső cég már figyeli, miről szól az adott bejegyzés, s számolja az oldalon eltöltött időt is.

Nem szabad elfelejteni az egyik legfontosabb célt is, a szövegben megjelenő vállalkozásnak szakértői státuszt kell elérnie az olvasók szemében.

Reputációépítés, elköteleződés kialakítása a PR cikk segítségével

Egy jó szövegíró képes olyan magazincikket írni, mely az olvasó mindennapi problémáit jeleníti meg. Sőt, a munka már egy olyan cím megtalálásával elkezdődik, ami miatt a látogatók megnyitják a cikket. A lényeg, hogy a megfogalmazott probléma egyértelmű és valós legyen, s az emberek azonosulni tudjanak vele.

A teljes bejegyzés során hitelesnek kell maradni, s olyan válaszokat kell megfogalmazni, ami ténylegesen megoldás jelent, s nem csak kitölti az előre meghatározott karakterszámot. A vállalkozásod vagy a szolgáltatásod is úgy kell bemutatni a cikkben, hogy az a megoldás hiteles és teljes része legyen.

Az emberek mindig válaszokat keresnek, így a kommunikációnak is erről kell szólnia. Ki kell emelni a megoldást, s ezt a vállalkozásodhoz kell kötni. Statisztikákkal és adatokkal kell alátámasztani a szavakat, hiszen csak így fogja elfogadni a látogató a leírtakat. Ha ezek elmaradnak, akkor csak üres frázisokat puffogtat a szövegíró, s rontja az elköteleződés mértékét.

Lehet-e mérni az elköteleződést és az érdeklődést?

Az online médiában mindennek van mérőszáma, így az elköteleződés és az érdeklődés is mérhető. Ha megfelelően célzott helyen kerül ki az adott PR cikk, és releváns lesz a látogatóknak, akkor mérhető a bejegyzés megnyitásainak száma. Az oldalon töltött idő azt mutatja meg, hogy végig olvassák-e az emberek a cikket, vagy rövid időt után elhagyják azt. A benne foglalt linkekre való kattintások pedig azt jelzik, hogy hányan szeretnének még több információt kapni, vagy ki érdeklődik a vállalkozásod iránt annyira, hogy átkattintson a linkelt weboldaladra.

Ezek a mérőszámok nem csak statisztikai célok miatt érdekesek, hanem a Google számára is. A keresőóriás egy-egy PR cikk elemzésekor kiemelten figyeli a tartalom relevanciáját, a kulcsszavakat, s az úgynevezett LSI kulcsszavakat is, ez utóbbiak tartalmilag kötődnek a fő kulcsszavakhoz.

Fontos még az oldalon töltött idő, hiszen a Google a hosszabb olvasási időkből azt szűri le, hogy a tartalom jó minőségű, így felértékeli a benne elhelyezett linkedet. Az átkattintások is a relevanciát mutatják, a weboldaladra átlátogató emberek jelzik, a szöveg elérte célját.

PR és SEO – kettős hatás

A fentieknek megfelelően egy PR kampány során szem előtt kell tartani a reputációépítést és a keresőoptimalizálási célokat is. Egy digitális marketing vagy SEO ügynökség képes egyben látni ezeket az amúgy egymást kiegészítő folyamatokat, s már a megfelelő médium kiválasztásakor előre gondolkodni.

A hatékony PR cikk képes beépülni az olvasók tudatalattijába, miközben nem ébreszt bennük olyan ellenérzéseket, mint egy hagyományos hirdetés. Ennek oka egyszerűen az, hogy az újságban olvasott (vagy a különféle médiában hallott, látott) dolgok máig hitelesnek számítanak, s a fizetett cikk szintén megkapja ezt a bizalmat.

Ez az alapvető hitelesség az, amit tökéletesen ki lehet egészíteni a szövegírással, s a végén a bemutatott vállalkozás megszerzi ezt az egyesített előnyt. Nem szabad lebecsülni azokat a hatásokat, amelyeket a különféle mérőeszközök azonnal nem mutatnak, hiszen az olvasók tudatalattija elraktározza a probléma megoldását, még ha erre később is lesz szükség.

Amikor azonban előjön az adott feladat, az emberek emlékezni fognak arra, amiről olvastak, s ha nem is tudják előhívni a kapcsolt vállalkozást, a Google segítségével ráakadhatnak. Ezért is célszerű mindig úgy megválasztani a témát, hogy az minél inkább a hirdetett szolgáltatásra illeszkedjen, s valamilyen, később is előidézhető egyediséget hordozzon. Ha ez sikerül, akkor egyértelműen sikerült elérni a PR cikk elkészítésének célját.

Szerző

Evenich András

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Share This