Oldal kiválasztása
{„dynamic”:true,”content”:”post_title”,”settings”:{„before”:”

„,”after”:”

„}}

A PR jelentősége egyértelmű egy vállalkozás hitelességének felépítésében, de ugyanilyen fontos a SEO során is. Ez a cikk bemutatja, hogy hogyan kapcsolódik egymáshoz a PR és a keresőoptimalizálás.

Evenich András

2019. júl. 21. |

A PR az online marketingben jelentheti a klasszikus public relations-t, ahol egy vállalkozás sajtóosztálya figyeli a médiát, sajtóközleményeket ad ki. Ez mára kiegészült a közösségi média monitorozásával, ahol a speciális szoftverek segítségével az is észlelhető, ha csak megemlítik a vállalkozást.

Ugyanezeket az elveket követi a SEO PR-nek is nevezett cikkelhelyezés, melynek eredeti célja csak az volt, hogy linket biztosítson a weboldalad számára. Mára már ez a folyamat is komplexebb, nem elég csak kiszórni a linkeket véletlenszerű honlapokra.

SEO alapok

A SEO egyik alapjának számít a linkelés. Minél több weboldal linkeli az oldalad, annál erősebbnek számít a Google szemében. Ezért elsődleges célod elérni, hogy mutassanak linkek a tartalmadra. Kiváló eszköz erre a PR cikk, ahol fizetsz egy online médiumnak, újságnak, portálnak, hogy cikket publikáljon, melyben hivatkoznak a weboldaladra.

Mivel ez már régóta így van, ezért a Google is fejlesztett az algoritmusán, s elkezdte vizsgálni a relevanciát. Egy PR cikk csak akkor számít sokat a keresőoptimalizálásban, ha a szövege is kapcsolódik a szolgálatásodhoz. Figyeli a felhasznált kulcsszavakat, s újabban már gépi tanulással matematikai vektorokká is alakítja a tartalmat. Kiszámolja, hogy jelentésükben mennyire állnak közel egymáshoz a felhasznált kifejezések, s ez alapján minősíti a cikket.

Felértékelődött tehát a SEO cikkírás, ahol a szövegíró már nem csak a kulcsszavakat használja megfelelően, de tartalmilag is erősen összefüggő kifejezésekkel dolgozik. A legújabb trend pedig az, hogy a Google már nem csak a linkeket nézi, hanem az említéseket is. Ha bárhol az interneten megemlítik a branded, azt a keresőóriás figyeli, és minél többen beszélnek rólad és a termékedről, annál erősebbnek véli majd a weboldalad vagy szolgálatásod.

Itt jön képbe megint a PR jelentősége, hiszen el kell érnie, hogy minél többen beszéljenek rólad. Nem csak a linkeket kell építened, hanem a reputációd is, a sok említés pedig magával vonja a SEO céljaid javulását.

Amiben a PR még segíthet

De a PR még többet is tud. A PR cikkek megfelelő megírásával, az olvasók figyelmének irányításával eléri, hogy a vállalkozásod szakmailag hiteles legyen. Ezt hagyományos reklámokkal nem is tudod elérni, vagy csak irtózatos erőfeszítésekkel, hiszen az ilyen típusú advertek ellen nagy ellenérzésekkel viseltetnek az emberek.

Egy online felület cikke viszont automatikusan több hitelességet kap a látogatóktól, mivel az elmúlt évtizedekben megszokták, hogy az újságba vagy tévébe bekerülni jó dolog. És az a vállalkozás, amelyiknek ez sikerül, biztosan fontosnak számít.

A PR segítségével olyan státuszt kapsz, mellyel később, akár évek múlva is a szolgáltatásod kapcsolják az emberek egy probléma megoldásához. Emiatt ügyfeleket és üzletfeleket kapsz, akiket ráadásul már nem kell meggyőznöd a szakértelmedről, a bizalom ugyanis már korábban, a PR cikked üzenetének rögzülésekor felépült.

De a PR jelentősége megmutatkozik az online mérőszámoknál is, a minőségi szponzorált bejegyzés ugyanis megragadja az olvasókat, s nem engedi el őket. A látogatók nagy része így végig is olvassa a cikket, ez pedig növeli az oldalon eltöltött időt. A Google kiemelten figyeli ezt az értéket, mert úgy hiszi, hogy a jó tartalmaknál sok időt töltenek az emberek. Ha a te bejegyzéseddel is ez a helyzet, akkor még több SEO erőt kap a beágyazott linked.

Természetesen az emberek egy része rá is fog kattintani a PR cikkbe ágyazott hivatkozásra, egyszerűen azért, mert hitelesnek tűnsz, és azonnal rendelni akarnak, vagy meg szeretnének ismerni. Ez megint értékes a Google szemében, hiszen a robotjai úgy látják, hogy az emberek tényleg átkattintanak az oldaladra, így csak kapcsolódó tartalomról lehet szó. A végeredmény még több SEO előny, ismét csak a PR-nek köszönhetően.

Jól látható tehát, hogy egy PR cikk nem csak a linkek véletlenszerű kihelyezéséről szól, hanem fel kell használni benne a klasszikus public relations alapokat, kiegészítve a digitális marketing gyakorlatával.

Szerző

Evenich András

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Lorem Ipsum
Ide jön a rövid leírás Bejegyzés kis cím
Share This