„,”after”:”
„}}Evenich András
A tartalomfogyasztás éveit éljük, az emberek mindig, mindenhol tartalmat akarnak. Utazás közben, otthon, s néha még a munkahelyükön is. Mivel már jó minőségben áll rendelkezésükre a szórakoztató anyag, így neked is ugyanígy kell elérned őket.
Ha te a PR cikkedben csak unalmasan be akarod mutatni a céged, s adatokkal bombázni a közönséget, az nem fogja elérni az igazi célját. Félreértés ne essen, beszélj a cégedről, de ne felejtsd el közben kiszolgálni az olvasóid sem.
Miért nem működik a klasszikus cégbemutatás?
Az emberek minden nap ajánlatok tucatjait kapják, ahol természetesen mindig az adott céget mondják a legjobbnak. Egyik vállalat sem fogja azt állítani, hogy a saját szolgáltatása nem jó, így, ha te is a céged előnyeit sulykolod, azzal elveszel a tömegben.
Az embereknek problémáik vannak, s ezekre válaszokat keresnek. Ha problémamegoldóvá válsz, akkor lesz igazán hasznos a PR cikked. Unalmas és száraz adatokkal viszont biztos nem kelted fel az olvasóid figyelmét, akik pár másodperc alatt be is zárják a bejegyzésed. Még mielőtt elérnének a linkedig.
Persze az a SEO cél, hogy linket szerezz más honlapokról, ilyenkor is teljesül. Hiszen a fizetett bejegyzésben ott lesz a weboldaladra mutató hivatkozás, mely jó esetben még évekig él. A modern keresőoptimalizálásban azonban sokkal többet is ki lehet hozni a PR cikkekből.
Mit tud akkor egy jó PR cikk?
A PR cikkeknél a legnépszerűbb megoldás a magazincikk, ahol egy érdekes történetbe, toplistába vagy útmutatóba szővöd bele a meghivatkozott weboldalt. Ennek elkészítéséhez több kreativitás és idő szükséges, mintha csak egy bekezdést csapnál hozzá egy teljesen idegen témájú cikkhez, de jobban is konvertál.
Fel kell mérned a megfelelő témakört, részletesen ismerned kell azt, s ehhez társítani egy megfelelő történetet. Hasznos tanácsokat kell adnod, értékes tartalmat, melyet az emberek szívesen elolvasnak. Szakértővé kell válnod, hiszen írásod csak így lesz hiteles. Ráadásul ezt a stílust a szöveg végéig fenn kell tartanod, különben az első lapos résznél elveszted az olvasót.
A PR cikk ugyanúgy elkülöníthető különféle elemekre, mint bármilyen más bejegyzés. Ezeknek ráadásul jól meghatározott feladatuk is van:
A cím legyen egyértelmű és rövid, utaljon arra, miről fog szólni a cikk. Tartalmaznia kell azt a kulcsszót, amit erősíteni szeretnél. Figyelni kell arra, hogy a különféle magazinoknál gyakran csak a cím és egy kiemelt kép látszik, így hiába írsz jó cikket, ha el sem jutnak odáig a látogatók. A cím az egyik legfontosabb elem, s mindenképpen kattintásra kell ösztönöznie!
Ha már megemlítettük a kiemelt képet, akkor arra is különös gondot kell viselni. Épp a magazinok előbb említett sajátossága miatt a kép gyakran még jobban látható, mint a cím, s elsődleges a szerepe az emberi tekintet megragadásában. Amikor egy kiemelt képet kérnek tőled a PR cikk mellé, akkor légy biztos benne, hogy a kép szinte hipnotikusan vonzza a tekintetet, s már ránézésre meghatározza a témát. Lehet, hogy sok időbe fog telni a megtalálása, de megéri!
Maga a szócikk egy bevezetővel kezdődik, ezt érdemes akár vizuálisan is elkülöníteni a szövegtörzstől. Félkövér vagy dőltbetűs stílussal, más betűszínnel vagy háttérrel nagyon jól ki lehet emelni ezt a részt.
Itt kell elmondanod, hogy miről szól a cikk, és hogy mire adsz választ. Eléggé tömörnek és érdekesnek kell lennie ahhoz, hogy felkeltse az olvasó kíváncsiságát a tovább olvasáshoz. Akinek nem releváns a téma, annak is itt kell megtudnia, hogy nem neki szól a cikk.
A szöveg törzsében jön a téma kifejtése. Itt az érzelmekre és az értelemre kell hatni, a stílus pedig többféle lehet. A lényeg, hogy megragadd az olvasó figyelmét, és úgy vidd magaddal végig a cikkeden, hogy elégedett legyen.
Mondd el neki a problémájára adott választ, oktasd, s legyen tényleg tartalmas az írásod. Az elégedett olvasó hálás lesz neked, s elhiszi, te tényleg szakértő vagy az adott témában. Rákattint a linkedre, felkeresi a weboldalad, s már úgy érkezik meg oda, hogy hisz benned.
Óriási előny ez, hiszen a weboldaladra máshonnan beeső látogatónak pár másodperc alatt kell megragadni a figyelmét, s bemutatni a tudásod, vállalkozásod. A PR cikknél mindez az olvasó kedvelt magazinjánál megtörtént, s már azért keres fel célzottan téged, mert valamit szeretne tőled. Ilyenkor csak kezelned kell a megkeresését, s vásárlóvá konvertálni vagy más, neked megfelelő irányba terelni.
Az igazi látogatók mellett pedig egy jó PR cikk még a keresőoptimalizálást is megdobja. Ha a Google érzékeli, hogy az olvasók végig olvassák a cikket, azt jó minőségűnek fogja tartani, az átkattintások miatt pedig úgy véli majd, hogy a benne lévő link tényleg kapcsolódik a weboldaladhoz. Így nem csak egy valahova beszúrt linknek értékeli, hanem releváns és hasznos hivatkozásként, ami jelentősen erősíti a SEO erőfeszítéseid. Jó minőségű PR cikket írni tehát sok erőfeszítésbe telik, de mindenképpen érdemes!
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.