Oldal kiválasztása
{„dynamic”:true,”content”:”post_title”,”settings”:{„before”:”

„,”after”:”

„}}

A hírlevél küldés nem számít újdonságnak, mégis fontos részét kell, hogy képezze a saját PR stratégiádnak. Talán nincs is hasonlóan jó eszköz arra, hogy a megcélzott közönséged ellásd a vállalkozásodról szóló izgalmas hírekkel, s növeld a téged követő emberek elköteleződését. Ez a bejegyzés arról szól, hogy használhatod fel a hírleveled kiküldését PR célokra.

Evenich András

2019. júl. 27. |

Miért fontos a hírlevél küldés?

A hírlevél számos olyan előnnyel bír, mely más marketing eszköznél nem érhető el, vagy sokkal nehezebben használható. Az egyik legfontosabb tulajdonsága, hogy olcsó, amint megvan a tartalom, a digitális kiküldés szinte semmi sem kerül, nem számítva az esetleges hírlevélszolgáltatónak fizetendő pár forintos darabárat.

Azonnal kiküldhető, és időzíthető is. Nem kell figyelned a fizikai küldés során megszokott határidőket, munkaidőket és ünnepnapokat, csak beállítod a postázás idejét és kész. Akár azonnal is el is készíthetsz hírlevelet, ehhez csak meg kell írnod a szöveget, és szétküldened a feliratkozóknak.

Bármilyen célra felhasználhatod, beilleszthetsz linket a weboldaladra, kampányodra, landing oldalaidra, ráadásul az olvasók reakcióit pontosan mérheted. Tudod majd, hányan kapták meg a levelet, hány címről pattant vissza, hányan olvasták el, és hányan kattintottak pontosan melyik részekre. Még arról is lesz információd, hogy a hét melyik napján, s a napok mely időszakában voltak a legaktívabbak a felhasználóid.

Bárhol hozzáférhető, főleg a napjainkban elterjedt okostelefonok segítségével. Az email applikáció a legtöbb készüléken elérhető, így nem kell estig vagy hétvégéig várnod az olvasásra, akár napközben, percekkel a kiküldés után is érkezhetnek az első reakciók.

Hírlevél küldés 1x1

A hírlevél küldés alapvetően egy egyszerű feladat, ha jól megtervezed, és követed a jól bevált lépéseket, akkor maximálisan learathatod a PR előnyöket.

Első lépésben alakítsd ki a címzettek körét. Nem minden esetben célravezető az egész címlistádra kiszórni az összes levelet, határozd meg a küldés célját, s ehhez társítsd az email listát. Kinek küldve érhető el a legnagyobb előny? Ki nem fog örülni a hírlevél megkapásakor?

Ki kell találnod a küldés időpontját is. Itt megint a célközönséged fejével kell gondolkodnod.

Mikor éri el a legnagyobb eredményt a levél? Mikor küldted el a legutóbbi emailt, és azóta mi változott? Te mikor szeretnél hasonló leveleket olvasni? Ha ezeket a kérdéseket tisztázod, akkor meg tudod határozni az ideális időpontot. Olyan speciális helyzetekre is kell gondolnod, mint a hétvégék vagy ünnepek során felgyűlt levelek, ha te is ilyenkor postázod ki a tartalmad, akkor az jó eséllyel el fog veszni a következő munkanapra felgyűlt levéltömeg alatt.

A hírlevél tárgya az egyik legfontosabb elem. Ennek mindig rövidnek és figyelemfelkeltőnek kell lennie, különben az olvasók nem fogják megnyitni. Ne felejtsd el, hogy PR hírlevelet írsz, így maradj meg a műfaj keretei között!

A levél belső megjelenése legyen olyan, hogy jól olvasható maradjon asztali gépeken és mobil eszközökön is. Kezdd a megszólítással, ahol, ha lehet, használd az olvasó nevét. Használd a CTA elemeket feltűnően és okosan, ha irányítani akarod valamerre az olvasód. Mindig mondd el, mit csináljon pontosan, s hova jut el. Például, „a közlemény megnyitásához kattintson a Közlemény megnyitása linkre”.

Képek felhasználásra általában jó ötletnek számít, de tudnod kell, hogy a legtöbb levelezőrendszer alapesetben nem tölti be ezeket az elemeket. Az olvasónak kifejezetten engedélyezni kell a képeket, s mivel ehhez néhány kattintásra is szükség van, a legtöbben nem teszik ezt meg. Így győződj meg arról, hogy a leveled a képek betöltése nélkül is eléri a tervezett hatást!

Ahhoz, hogy elkerüld a jogi problémákat, mindig kövesd a hírlevelekre vonatkozó szabályokat is. Tudd meg, milyen céges információkat és egyéb adatokat kell beszúrnod a leveled láblécébe, és teljesítsd ezeket a feltételeket. Ezután már nincs más teendőd, mint kiküldened a saját tartalmad, s folyamatosan figyelni a visszajelzéseket.

Szerző

Evenich András

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Olvasson tovább

Lorem Ipsum 3

Ide jön a rövid leírás Bejegyzés kis cím 3
Share This