„,”after”:”
„}}Evenich András
Márkaépítés az állandó jelenléttel
A márkaépítés során ismerteted meg brandedet a nagyközönséggel, alakítod ki a hűségüket, s pozícionálod a neked megfelelő helyre a szolgáltatásod a piacon. Nagyon fontos cél, s nem lehet halogatni, ezek a munkálatok már az indulás után meg kell, hogy kezdődjenek.
A marketingkutatások rendszeresen kimutatják, hogy a hűséges vásárlók jelentős részben a márkaépítés hatására vásárolják egy adott cég termékeit. Ha sikerül kialakítanod cégedről a megfelelő képet, akkor már csak arra kell törekedned, hogy ezt továbbra is fenntartsd.
A PR megjelenés során üzeneted újra eljuttatod a már hűséges vásárlóidhoz, és további emberekkel ismerteted meg a márkaneved. Ha a megjelenés pozitív, akkor csak ki kell használnod az előnyeit, ha negatív, akkor viszont megfelelően kezelned kell. A közösségi média korában a legnagyobb katasztrófa az, amikor egy vállalkozás nem kezeli a negatív visszajelzéseket, ezek nagyon gyorsan eszkalálódhatnak és a közösségi platformokon népharagba csaphatnak át. Bár ennek lecsengése viszonylag gyors, jelentősen rombolni tudja a felépített brandedet.
Szakértelem felépítése
A PR megjelenés különösen jó a szakértelmed felépítésére, az emberek a televízióban látott vagy az újságban olvasott dolgokat még mindig hitelesnek fogadják el. Éppen ezért egy vagy több jól megírt PR cikk nagyon meg tudja dobni a szakértői státuszod, ehhez csak el kell érned, hogy te legyél a megoldás a hétköznapi élet egy jól meghatározott problémájára.
Bár egy online felületen elhelyezett cikk sikerét számos mérőszámmal (olvasottság, oldalon töltött idő, átkattintások száma) lehet mérni, nem szabad elhanyagolni az áttételesen jelentkező hatásokat sem. A szakértői státusz segítségével egy PR cikk után a te vállalkozásod, szolgáltatásod lesz a megoldás, mely rögzül az olvasók tudatalattijában. Nem csak a brandedet ismerik fel később, amikor találkoznak vele, hanem az adott probléma felbukkanásakor is te leszel az elsődleges megoldás. Egy szakszerű cikk könnyen hozhat üzleteket vagy vásárlókat évekkel később is, egyszerűen azért, mert akkor jelentkezik majd az adott feladat.
A keresőoptimalizálási célok és a PR megjelenés
Az online marketingben főleg a keresőoptimalizálási előnyök miatt kedvelik a PR megjelenéseket, hiszen a Google rangsorolásának alapját még mindig a linkek adják, viszont ezeket ma már kiegészítik a brand említések is.
Amikor megrendelést adsz le egy PR cikk megírására és közzétételére, akkor áttételesen a már korábban említett márkaépítésre és szakértelem felépítésére áldozol, miközben SEO előnyöket is kapsz. Ha jó minőségű online felületre kerül ki a bejegyzés, akkor az biztosan bele számít a keresőoptimalizálási eredményeidbe. Törekedned kell azonban arra, hogy ne csak egyetlen linkként kezeld az ilyen elhelyezéseket, hanem minőségi cikket is kapj cserébe.
A PR cikked valódi emberek fogják olvasni, s nekik problémamegoldó bejegyzésre van szükségük, épp ahogy a szakértelmed felépítésénél már említve lett. Ha ilyen tartalmat adsz nekik, akkor végig is olvassák az adott bejegyzés, majd tovább kattintanak a linkedre, s vásárlókká válhatnak.
A Google kiemelten figyeli az egyes tartalmak minőségének meghatározásakor az oldalon töltött időt, ha az olvasóidnak tetszik a cikk, akkor a benne elhelyezett link is sokkal nagyobb SEO erőt ad át a weboldaladnak. A látogatók kattintásaiból pedig azt fogja látni a keresőóriás, hogy a PR cikk valóban kapcsolódik a szolgálatásodhoz, s nem csak véletlenszerűen meg lett szórva az internet a fizetős tartalmaddal.
A PR megjelenés tehát kétségkívül hasznos. Brandet épít, megalapozza a szakértői státuszod, és még a keresőoptimalizálási céljaid is támogatja. Mindenképpen érdemes igénybe venned, így alakítva ki egy teljes stratégiát.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.