„,”after”:”
„}}Evenich András
A PR cikkek népszerűsége egyre nagyobb, hiszen a Google kereső algoritmusának folyamatos fejlődése miatt különösen fontos az átgondolt linképítés. A PR cikkek lényege ma már több, mint bárhonnan linket szerezni, megtervezett tartalomstratégia is szükséges hozzá.
Hogyan értelmezi a Google a linkeket?
A Google folyamatosan azon dolgozik, hogy a keresője a lehető legjobb találatokat adja vissza a keresésekre. Egymás után zárja be a kiskaput a csalási lehetőségek előtt, s mára elsődlegessé vált a hasznos tartalom, a látogatók edukálása. A weboldalad erősségének meghatározásakor még mindig fontos, hogy hány hivatkozás mutat rá külső weboldalakról, de a Google ezek erejét és relevanciáját is nézi.
A különféle beépített, gépi tanulásos elemekkel pedig már a szöveget is elemzi, így hiába a kulcsszavak használata, magának a tartalomnak is kapcsolódnia kell a linkelt weboldalhoz. Így egy PR cikk akkor hatásos, ha olyan weboldalon kerül elhelyezésre, mely az adott témáról szól, vagy van ilyen része, a cikk témája is a linkelt weboldalról szól, és a linkek a megfelelő kulcsszavakat használják.
Az ilyen megoldás képzett SEO szövegírót igényel, de akár magad is megpróbálhatod a saját PR cikkeid elkészítését. A legtöbb esetben azonban könnyebb, gyorsabb és eredményesebb is gyakorlott íróra bízni.
PR linképítés újra regisztrált weboldalakkal
Az interneten természetes folyamat, hogy minden nap jönnek létre weboldalak, és minden nap szűnnek meg. Egész iparág épült arra, hogy az éppen megszűnő domain neveket elkapja, újra regisztrálja, majd felhasználja a saját céljaira.
Az ilyen linképítés során olyan megszűnő domain nevet keresnek, amely valami miatt erős. Sok link mutat rá az interneten, korábban jó minőségű tartalom volt rajta, így a különféle mutatószámai, mint például a Domain Authority magas.
Ezeket a domain neveket újra regisztrálják, s PR cikkeket kínálnak rajtuk. A korábbi bejövő linkek és a domain név erősége azonban még a korábbi weboldalhoz kötődnek, így amikor a Google észleli, hogy a régi linkek már nem relevánsak az új oldalra, és a témája is megváltozott, drasztikusan leminősíti az új oldalt. Ezzel az ügyfelek járnak rosszul, hiszen ők egy erős mutatószámokkal rendelkező oldalra vásároltak PR cikket, amely végül még SEO szempontból sem lett előnyös.
Valódi PR linképítés tartalomkészítéssel
A fenti megoldással szemben létezik jobb megoldás a PR linképítés számára, ilyenkor tudatos tartalomfejlesztéssel építik fel az adott weboldalakat a nulláról, mely sok időbe és erőfeszítésbe kerül. Kell idő a cikkek megírására, publikálására, illetve a Google sem egyik napról a másikra fog bizalmat szavazni az oldalnak.
Ráadásul, a PR cikkek fogadásának elkezdésével sem lehetnek csak fizetett bejegyzések az oldalon, mert a Google leminősíti az egész weboldalt, és nem lesz értelme cikkhelyet vásárolni rajta. Ezért a szponzorált tartalom mellett az oldal tulajdonosának nem fizetett cikkeket is ki kell helyeznie, továbbra is jó minőségben, és rendszeresen. Ez viszont pénzbe kerül, ami megdrágítja az oldal fenntartását.
Jól látható tehát, hogy miért drágább a valódi PR linképítés. A PR cikket felkészült és tapasztalattal rendelkező író írja meg, aki több pénzért dolgozik, mint egy teljesen kezdő cikkíró. Emellett a kiválasztott weboldal is jellemzően drágábban adja az elhelyezést, mivel sokba kerül felépíteni egy megbízható oldalt, s a fizetett cikkek közlése mellett továbbra is kell köztes tartalmat gyártani.
Keresőoptimalizálási szempontból is a jól felépített magazin a nyerő. Egy olyan weboldal, mely bírja a Google bizalmát, rendszeres minőségi tartalmat készít, és egyre jobban felépíti magát, sokkal erősebb linket tud adni a PR cikkből.
Az olyan újra regisztrált weboldal, mely cikktemetőként viselkedik, még árthat is a SEO-nak. Nem csak, hogy folyamatosan veszít a korábbi weboldaltól megörökölt erejéből, de a nagy mennyiségű gyenge tartalom miatt még rossz minőségű linkforrásnak is számíthat. Érdemes tehát körülnézni a PR linképítés kínálatában és kiszűrni azokat az ajánlatokat, ahol nem a minőségre, hanem a mennyiségre mennek rá. Így lesz csak értelme a PR cikkbe befektetett energiának és pénznek!
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.