„,”after”:”
„}}Evenich András
A keresőoptimalizálási céllal készült PR cikkek nem a klasszikus vállalati PR osztályok termékei, hanem online marketing ügynökségek vesznek részt a folyamatban. Az ilyen bejegyzések eredeti célja is módosult, már nem ingyenes megjelenést várnak el, hanem fizetnek a publikálásban részt vevő médiumnak.
Megmaradt viszont a fő cél, a vállalkozásod reputációja és hitelessége nőni fog, s olyan mélyen bejutsz az olvasók tudatába, amennyire egy hagyományos reklám soha nem lenne képes.
A PR megjelenések növelik a reputációd
Amikor egy PR cikk kikerül egy látogatott online felületre, akkor mindig populáris témát kell megfognia. A túl szűk közönségnek írt, vagy unalmas címmel rendelkező bejegyzéseket meg sem fogják nyitni. Így bár a benne lévő hivatkozás SEO szempontból jó, elveszik a hitelességed növelésének esélye.
Egy jó bejegyzés felvet egy vagy több gyakori problémát, majd ezekre szakértői tanácsot ad. Toplistát állít fel egy témakörben, majd ki is fejti, melyik helyezett milyen indokkal került az adott helyre. Az olvasók imádják az ilyen témákat, s tele van velük az internet.
Ha ilyen PR cikkbe kerülsz bele, akkor a látogatók a megoldást hozzád, a vállalkozásodhoz fogják csatolni, s megjegyzik a neved. Ellentétben a reklámmal, melyet mindenki csak átpörget, az ilyen tartalmak bejutnak az olvasók tudatába, s ott hozzád társítva elraktározzák az olvasottakat. Nem csak arról van szó, hogy a minőségi tartalmat fogyasztva a kíváncsi vagy még több információra vágyó internetező átkattint a weboldaladra, hanem tudni fogja, hogy egy adott feladatra te vagy a legjobb.
Lehet, hogy most nincs szüksége a szolgáltatásodra, de amikor lesz, emlékezni fog rád, és fel fog keresni. Ez a PR megjelenések egyik fő haszna, a vállalkozásod, a szakértői státuszod és a jövőbeni ügyfélköröd felépítése.
A PR cikkek SEO előnye
Természetesen az online marketingben a linkek állnak a kiemelt helyen, így a PR cikkből a weboldaladra vagy szolgáltatásodra mutató link nagyon fontos. Itt is érdemes azonban szakértő módon elkészíteni a tartalmat, különben a PR megjelenések haszna nem lesz teljes.
A Google már jó ideje nem csak azt figyeli, hogy hány link mutat a weboldaladra, hanem a hivatkozó weboldalak erejét és minőségét is nézi. Feldolgozza a cikk tartalmát, figyeli a közzétételt vállaló portál minőségét is, s ha nem kapcsolódnak a linkedhez, akkor annak nem lesz teljes az ereje.
Az úgynevezett LSI kulcsszavak meghatározásával a Google pedig már azt is tudja, milyen kifejezések tartoznak egymáshoz. Tehát már nem csak az aktuális kulcsszavaid ellenőrzi, hanem az azokhoz kötődő rokonértelmű, vagy gyakran együtt használt kifejezéseket is. Ha ezek szintén megtalálhatók a PR cikkben, akkor úgy fogja értékelni, az adott forrás tényleg kapcsolódik hozzád, s nagyot dob a keresőoptimalizálási eredményeiden.
Természetesen más mérőszámokat is figyelembe vesz az amerikai keresőóriás az értékelés során. Ezek visszautalnak a cikkírás minőségére, a reputáció és a hitelesség felépítésére. Ha jól el lett találva a szöveg, és felkeltette az olvasók figyelmét, akkor meg fog nőni a cikkben elhelyezett linkre kattintók száma. Ugyanígy, minél többen olvassák végig figyelmesen a bejegyzést, annál több időt fognak eltölteni a PR cikkel.
A Google mindkét mérőszámot, az átkattintások számát és az oldalon eltöltött időt is fontos SEO rangsorolási faktorként használja. Ezek ugyanis az mutatják, hogy az adott tartalom tényleg jó minőségű, képes lekötni az olvasókat, és kapcsolódik a weboldaladhoz.
Az ilyen tartalomból a weboldaladra mutató link pedig sokkal többet nyom a keresőoptimalizálásban, mintha csak egy utolsó sorba oda lenne helyezve a cikk alá. A PR megjelenések haszna így lesz teljes, nem csak a hitelességed építi fel, de hatékonyan támogatja a SEO munkád is.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.