„,”after”:”
„}}Evenich András
Az interneten használt PR cikkek egyesítik a klasszikus PR szakma és a keresőoptimalizálás előnyeit. Edukálnak, reputációt építenek, szakértővé teszik vállalkozásod, s közben támogatják a SEO célokat is. Mivel számos méretben és kivitelben érhetők el, így mindenféle méretű marketing büdzsével rendelkező vállalkozás számára ideális megoldásnak számítanak.
Hogyan működik egy PR kampány?
A PR kampány első lépése a tervezés, ekkor kell egyeztetni a célokat és elvárásokat. Ki kell jelölni a témakört, a felhasználandó kulcsszavakat, a rendelkezésre álló pénzösszeget, s ki kell választani egy megfelelő helyet a közzétételhez.
Egy jó szövegíró elkészíti magát a PR cikket, mely mindig szorosan kapcsolódik a weboldalad vagy vállalkozásához témájához. Napjainkra az online felületeken már nem a klasszikus PR cikkek mennek, ahol a vállalatot mutatja be egy kérdező vagy újságíró, hanem a magazinszerű bejegyzések érnek el jó eredményeket.
Ebben egy érdekes történetben, toplista cikkben vagy szakmai útmutatóban kell egy olyan népszerű problémára válaszokat adni, amely az olvasók széles körét érinti. A válaszadás során a látogató elkezd megbízni a vállalkozásodban, s ez a bizalom a későbbiek során is kitart. Egy jó PR cikk akkor szolgálja hosszú távon az érdekeid, ha növeli a reputációd, s az olvasó akár hónapokkal vagy évekkel később is emlékezni fog a nevedre.
Ez a tudat alatt átadott üzenet az, ami a PR cikkeket annyire megkülönbözteti a klasszikus reklámoktól. Míg a reklámokat a legtöbb ember utálja, és fizetett hirdetésnek tartja, addig a szponzorált cikkek még mindig inkább természetes bejegyzésnek tűnnek. A benne olvasott tényeket az olvasó hitelesnek fogadja el, így hosszú távon is alkalmas a branded felépítésére.
A keresőoptimalizálási eredmény is függ a szövegtől. Míg a cikkben elhelyezett hivatkozás jó minőségű linket adhat a weboldalad számára, addig a Google robotjai már nem csak ezt figyelik. Mára már kiemelten fontos a linket körülvevő szöveg relevanciája és minősége, mert ezek erősítik a hivatkozás erejét. Egy alibi cikkbe odabiggyesztett link közel sem ad olyan erőt az oldalad számára, mint egy jól megírt, hiteles és kapcsolódó témájú cikk hivatkozása.
Hogyan kell egy PR kampányt kezelni?
A PR kampány eléggé összetett feladat, hiszen elég csak azt nézni, hogy szakértő szövegíró és kapcsolatok szükségesek hozzá. Egy jó keresőoptimalizálási ügynökség ismeri azokat az online újságokat és portálokat, melyek kiteszik a szponzorált cikket, de megfelelő minőséggel és relevanciával rendelkeznek a vállalkozásod számára is.
PR cikk elhelyezést persze a Google kereső segítségével is találhatsz, de a felajánlott lehetőségek közül ekkor még meg kell vizsgálnod a céloldalak erejét, megbízhatóságát és valódiságát. Jónak tűnő internetes oldalt ugyanis könnyű létrehozni, de ezek a helyek rövid időn belül a kukában végzik. Valódi, minőségi portált viszont időigényes és drága fenntartani, így ilyen helyből kevesebb van. A megfelelő céloldal kiválasztása tehát mindenképp némi szakértelmet igényel.
A KKV-k számára elérhető PR kampány helyek száma nagy, ráadásul bármilyen méretű büdzsével kaphatsz kedvező ajánlatokat. A legkisebb weboldalak már pár ezer forinttól kínálnak cikkhelyet, mely jó kezdés, és tökéletesen kiegészítheti egy PR kampány nagyobb oldalait. A létrejövő linkprofil így természetesebbnek hat, hiszen a weboldaladra egyaránt linkelnek majd kisebb és nagyobb oldalak.
Egy megyei újság vagy közepesen látogatott online magazin már néhány tízezer forinttól kínál szponzorált helyet. Ha náluk vásárolsz PR cikket, akkor már a valódi olvasók érdeklődésére is számíthatsz. A határ persze a csillagos ég, a legnagyobb magyar hírújságokba bekerülni már százezres, esetleg milliós tétel lehet. Ez már az a szint, ahol országszintű olvasótábort célozhatsz meg egy-egy több milliós olvasószámú internetes magazinban.
Szerző
Evenich András
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.