Oldal kiválasztása
{„dynamic”:true,”content”:”post_title”,”settings”:{„before”:”

„,”after”:”

„}}

A PR kampányok szerepe kiemelkedő a márkaépítés területén, ahol nagyon jól együtt tud működni a klasszikus public relations PR a SEO-féle PR cikkekkel. Ez a cikk azt mutatja be, hogyan használd fel te is ezeket az eszközöket a saját branded felépítése során.

Evenich András

2019. júl. 13. |

Egy újonnan induló vállalkozás számára létfontosságú a brand felépítése, egy régebb óta működő szolgáltatásnál pedig ugyanilyen fontos a meglévő márkaismertség gondozása. Mióta a közösségi médiában és az online felületeken robbanásszerűen terjednek az információk és a dezinformációk, a média megfelelő kezelése szinte már létszükségletté vált.

A klasszikus public relations szabályai, elméletei nagyon jól használhatók fel az online világban, hiszen egy céget itt is fel kell építeni. Az online marketing és a keresőoptimalizálás pedig tökéletesen kiegészíti azt a célt, hogy egy vállalat üzenetei még több emberhez jussanak el.

Márkaépítés már a kezdetektől szükséges

A márkaépítés folyamatának már a vállalkozás indulásakor el kell kezdődnie, hiszen ez egy hosszan tartó folyamat, amely kitartó munkát követel. A reputációt, szakértelmet nem lehet egyik napról a másikra felépíteni, ehhez folyamatos kommunikáció és online jelenlét szükséges.

A közösségi médiát figyelni kell, mivel egy-egy bejegyzés könnyen virálissá válhat, célszerű ezt kihasználni. A megosztások sorozatával egy vállalkozás kis pénzből is sok embert érhet el, ehhez megfelelő tartalom és online stratégia szükséges. Ugyanígy fontos a negatív posztok kezelése, a hallgatás, a tagadás vagy a rosszul időzített moderáció könnyen lerombolhatja az addig márkaépítésbe fektetett munkát.

Az amerikai nyelven advocacy-nak nevezett folyamat során egy vállalkozás média kampányokban, sajtóközleményekben és online formában mutatja meg folyamatosan magát, így márkája szinte beleég a fogyasztó tudatába. Ennek hatása nem elhanyagolható, hiszen a brandhez hűséges emberek jó része emiatt vásárolja az adott vállalkozás termékeit, s nem a reklámok miatt.

A közösségek ereje is egy olyan elem, amit a modern márkaépítés során használni kell. Az elégedett vásárlók megosztják egymással a legjobb termékeiket, ennek már helyi közösségek szintjén is érezhető az ereje. Mióta azonban az olyan felületeket, mint a Facebook vagy Instagram ellepték a fotók, egy vásárlásról szóló kép akár több tízezer ismeretlenhez is eljuthat. Érdemes tehát kihasználni ezeket a platformokat, s a már megfogott vásárlókat különféle ösztönző kampányokkal megosztásra bíztatni.

A márkaépítés és a SEO

A jól véghez vitt márkaépítés támogatja a vállalat keresőoptimalizálási céljait, s a keresőoptimalizálás is támogatja a brand felépítését. Ez egy oda-vissza kapcsolat, amely szervesen kapcsolódik egymáshoz, s megfelelő stratégia esetén kiválóan kiegészítik egymást.

A SEO célból vett PR cikkek ma már nem csak egy link kihelyezésére szolgálnak, hanem aktívan építik a vállalat brandjét. Reputációt, szakértelmet növelnek, ehhez igénybe vehetik a klasszikus PR minden eszközét.

A szövegírás során törekedni kell a mindennapi életben fellépő problémák megragadására, s azok megválaszolására úgy, hogy a kapcsolt brand legyen a megoldás központi eleme. A hasznosnak vélt PR cikkeket az olvasók közül sokkal többen olvassák végig, s a benne elhelyezett linkre rá is kattintanak. Mindkét tulajdonság jelentősen megnöveli az elhelyezett hivatkozás SEO értékét, így a fizetett promóció sokkal eredményesebbé válik.

A klasszikus PR nem csak a fizetett cikkelhelyezéssel tudja növelni egy vállalat ismertségét, hiszen az emberek fogékonyak a márkanevek megjegyzésére. Fontos tény, hogy már a Google is figyeli egy márka említéseit, s akkor is felhasználja azt, ha nincs link mellette. Így a modern keresőoptimalizálás célja már nem csak a linkek elhelyezése, de a brand minél többszöri említése is.

A fentiekből jól látszik, hogy a márkaépítés egy hosszan tartó, de jól tervezhető folyamat, ahol folyamatos online jelenléttel, PR cikkekkel és más keresőoptimalizálási eszközökkel jelentősen meg lehet növelni egy márka ismertségét. Csupán együtt kell használni a klasszikus PR és a SEO PR eszközeit.

Szerző

Evenich András

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Share This